Jag som aldrig brukar vara sjuk!

Nu är det andra gången på kort tid som jag är sjuk. Första gången, kring nyår, så blev jag ju dunderförkyld. Kunde knappt prata och hade feber. Men efter en vecka var jag ju som vanligt igen.

Denna gång så mår jag illa! Började redan igårkväll men då tänkte jag att det berodde på trötthet.
Somnade kring ett och vaknade strax efter två. Gick då och hämtade en hink och ställde vid sängen för att jag villle bara kräkas. Blev inte så mycket mer sömn än så inatt, har nickat till lite då och då men bara korta stunder.

Nu har jag 39,2 grader i feber, mår fortfarande lika jävla uselt. Urk! Känns som att det hade varit bättre att få göra bort att spy så det går över men de funkar inte. Kan inte.
Har bara vågat ta två skedar med yoghurt, men det gjorde bara saken värre. :/
Har sjukanmält mig imorgon, ifall att det nu är nå magsjuka eller nånting.


Och så har jag fått två jobberbjudanden i dag, på 4 veckor start på måndag. Det ena är på Forsbacka, där jag är alltid. Ca 100% blir det där under dom fyra veckorna.
Och det andra är inom hemtjänsten som personlig assistent åt en kvinna som kommer hem från sjukhuset. Det hade faktiskt varit roligt att vara på ett annat ställe :) MEN, där är det ingen möjlighet för fortsättning sen och mindre arbetstid samt inga helger och det är ju det som drar ihop lite slantar. Men fördelen är ju då att eftersom det är långa skift så blir det färre dagar. Plus att det där med att vara ledig på helgerna är ju faktiskt väldigt skönt!
Nåja, ska sova på saken. Har lovat att höra av mig imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback