Torsdag 20 November

Sitter hemma och har precis kokat mig en tekopp. Har inte gjort något vettigt idag, bara latat mig :P Ska strax ta itu med den sista disken.

Sofia & Leo kommer förbi på en stund. Så jävla söt unge det där. Tänkte att jag skulle lägga upp en bild på honom men jag har inte fört över bilderna från mobilen och den är ju som sagt trasig :P

Ska ringa Lulebo & vara arg nu på en stund. Blir så jävla less på att dom aldrig får fingrarna ur arslet och fixar min vattenskada. Felanmälde den i augusti nån gång! Och än har det inte hänt något. 2 gubbar var hit och tittade på den men sen verkar de inte hända nånting alls. Hatar det här huset, det är så skruttigt :[
Men gillar ändå min lägenhet.. Överlag  i alla fall, nog finns de ju lite grejer man stör sig på men det får man leva med.
Det är värre men dom där mupparna som bor ovanpå.. (dom är asylsökande & och har inget jobb så de är typ vaken halva nätterna och skriker åt varandra). Och eftersom att de här huset är så gammalt så är det inte så ljudisolerat... Hade man förstått deras språk hade man kunna höra deras bråk ordagrant va de handlar om :P
De är lite smått jobbigt när man ska upp & jobba förmiddag och måste sova....


Hittade en gammal bild på mig på datorn. Det är sen jag, Nathalie & Tim var  i Hultsfred förra året..




Saknar som mitt långa hår litegrann. Även fast jag nog trivs bäst i att ha kortare. Och har ju så tun & platt hår så de är som svårt att få nå volym i det när det är lite längre :P
Hade velat ha råd att gå till frissan & både klippa & färga håret. Men det känns inte som at det är värt att lägga ut nå pengar på det just nu.
Får be morsan klippa mig & ta färgningen nån gång här framöver. Det röda håret får väl hänga med ett tag till.
Passande att ha till jul kanske ? haha....


På tal om jul så var jag till stan och köpte lite julkrafs. Julstjärnor & stora pumlor att hänga i fönstrena & så en söt liten tomte. Är inte så mycket för julpynt men jag tycker ändå att det hör till att ha litegrann.
Fast jag gillar inte det gamla traditionella röda adventsstakar, MASSA tomtar och grejs överalllt, och inte heller broderade juldukar.
Det tycker jag är fint hos mamma och mormor o så dära, för det hör som till att dom har så. Men jag skulle inte vilja att det skulle vara så plåttrigt hemma hos mig.......
Det ska fan bli mysigt med jul, det är så fint när man är ute och går att kika i fönstrena när man går förbi hur fint alla har :]
Och det här året är man ju ledig både julen och nyår! :] Så skönt så, även om det inte är så dumt att jobba då heller för man tjänar ju lite slantar på det :) Men jag har då jobbat alla andra högtider i år så det får räcka :P

Och så gillar jag att baka pepparkakor, kanske nu inte om man gör det själv, men brukar fara till mamma & pappa och baka med dom. Lussekatter är ju inte heller så jävla dumt ^^ Och inte heller glögg :)

Nåja nu ska jag sluta tjata om det här det är ju ändå ett bra tag kvar... :p

Tänkte ta mig in i duschen nu innan dom där 2 kommer :) Återkommer kanske ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback