Ledig idag också..

Skönt med två lediga dagar i rad :)

Ja igår var jag ju då som sagt till IKEA. Men det blev ganska sent för Marie var tvungen att vara på skolan först. Vi hade tänkt att ta oss i väg typ 9 på morgonen så man inte skulle bli borta hela dan. Men det blev att fara kring halv ett - ett tiden nåt sånt.
Innan vi for på IKEA så for vi över till den där nya gallerian på gränsen. Hade gärna gått en lite längre stund där inne och strosat men de fanns som inte tid till det. Köpte en klänning & knästrumpor där i alla fall...

Och så  var det en finsk tjej som jobbade där i affären som kom bakom mig när jag stod i kö, och hon sköt en klädställning full med plagg framför sig. Jag hörde ju att det var nån som pärkla någonting på finska bakom mig men inte trodde jag att hon pratade åt mig haha.... så hon stod i typ 2 minuter och sa ursäkta, flytta på dig eller nåt liknande åt mig haha... Kände mig lite trög som bara stod där som ett fån utan att reagera, och man såg i hennes ansikte hur irriterad hon blev för att jag ignorerade henne...... Men det där med finska är inte riktigt min grej, dom enda ord jag kan är typ hej & tack. Och nån svordom, och så kan jag räkna till sex. Men sen är mina finska språkkunskaper slut.

Jaja, ialla fall..
Sen gick vi på alko en sväng innan vi for till ikea.
Och när vi väl var där så var det ju skitsvårt att låta bli att handla, för jag hade bestämt mig för att de inte skulle gå mer än en femhundring där..  Och alltid annars brukar man ha full kundvagn när man är dit men igår blev der inte mycket prylar.
Köpte ljuslyktor som farmor & mormor ska få i julklapp. Och sen köpte jag lite förvaringgrejer (tidningssamlare&hängförvaring), några ljusfat, 2 lampor till fönstret, en ljusslinga, ljuslyktor och en musmatta med det var det enda tror jag.

Men jag hittade massor som jag vill ha! Ett soffbord, tv-bänk, lila vinglas, databord, skrivbordsstol, plus en massa ljusstakar och annat småkrafs. Så jag måste nog skriva en önskelista till jul kanske man får någon av dessa grejer :)

Även fast man inte köpte så mycket så var vi inte hemma förrän vid åtta tiden nåt sånt......

Och på tal om jul så är jag ganska nöjd att jag är klar med alla julklappar och det är bara 4:e december! Alltid annars brukar man inte vara klar förrän några dagar innan jul... Och då håller man på att svära ihjäl sig över att det är så satans mycket folk! Så det känns rätt så bra att ha gjort bort allt.
Eller mammas är ju kvar men det är ju redan bestämt vad hon ska få så det är fort gjort att gå och betala det...






Nu idag så har jag inte så mycket planer... Ska röja undan litegrann och sen måste jag gå till mamma&pappa och tvätta min dunjacka..... Sen får man se.. Kanske går och hälsar på Bella eller nån.. :)


Men nu måste jag då börja med att hoppa in i duschen,uppdaterar kanske nåt sen. hejdå


lyssnar på just nu:
Mammas nya kille (missade det igår så jag måste höra det på nätet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback