Gör-det-själv-sänggavel ^^

Ja nu jävlar har jag häftat och donat ikväll :p

Finns ju knappt några sängramar som är 140cm bred. Och dom fina som jag har hittat har varit så dyra. Så jag bestämde mig för att göra en budget variant :P


Tog först en spånskiva som sågades till i önskad storlek.
Sen limmades skummgummi fast på den.
Och sen spände jag & stiftade fast en fleecefilt över det med häftpistol. (Så att inte kanterna skulle bli så skarpa, och så att skumgummit ska sitta ordentligt på plats).
Och slutligen spände jag på tyget över det. Eller rättare sagt vaxduken... Tänkte att det blir mer praktiskt så för då kan man torka av den lite då och då...



Resultatet


Tycker det blev ganska fint faktiskt :) Är nöjd :)

Och billigt blev det också. Spånskivan fanns hemma, filten kosta 40kr (den var ful som stryk, i beigefärgad fleece, så den var på rea), vaxduken kosta typ 170 kr & skumgummit ungefär lika mycket. Men då vart det ganska mycket skumgummi över också.....

Och när man blir less, så kan man ju bara ta och sätta på ett nytt tyg :)



(men det ser lite fult ut med bara en sån där ljusstake på väggen, men det andra har trillat ner. ska fixa så småningom...)

Kommentarer
Postat av: Stina

oj så duktig du är.. de vart ju fint oxå ;)

2008-12-02 @ 22:12:02
Postat av: lina

fint :)

2008-12-04 @ 11:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback